Friday, July 4

lör-fre


Jag har verkligen kommit in i en slapparperiod och det är jättehärligt!! Kan inte ens komma ihåg när jag var ute och kalasade sist om jag ska vara ärlig!
Helgen var helt sjukt underbar och det berodde på att familjen åkte på en weekendtrip till kusten - oh jooooy!! Jag hade alltså hela huset för mig själv och det, mina vänner, är lyx för oss nannys!

Lördag: Spenderade ett antal timmar på stan. Hängde på Borders, spanade in rean och köpte div. smått o gott. När jag kom hem hade familjen åkt iväg, så då jäklar passade jag på att njuta av lugnet! Jag refusade att lämna huset helt enkelt...Det blev en riktigt myskväll med god mat, bra film osv. Jättenice!

Söndag: Jag vaknade upp till ett tyst hus - det var ungefär hundra år sen det hände sist så det var aweeesome!! Jag började dagen med en powerwalk- upp längs med Oxford Street och sen vandrade jag längs med floden tills jag blev trött i mina ben! När jag kom hem lagade jag till en frukost - stekt korv, ägg och tomat - och sedan fräschade jag upp mig lite innan jag gick ut för att fixa diverse ärenden. Handlade mat, drack kaffe osv. osv.
Eftermiddagen spenderades framför spisen! Jag hade lovat Stewie att bjuda på en svensk middag nämligen. Faktum är att det var hans ide - han visste nog inte riktigt vad han gav sig in på...Hursomhelst så slängde jag ihop en middag bestående av köttbullar (nästan lika goda som mormors!) och potatismos (nästan lika god som pappas!) och dessutom så kompletterade jag kalaset med sylt, saltgurka och så jordgubbar med grädde till efterrätt. Yes, Sverigekänslan var på topp vill jag lova!
Det blev riktigt lyckat i alla fall - Stewie var riktigt impad och tyckte att det var jättegott! Eftersom ingen av oss var speciellt sugna på äventyr hängde vi bara hemma resten av kvällen. Kollade nån cowboysarfilm med Brad Pitt och åt jordgubbar. Nice.

Måndag: började dagen med standardpromenixen. Sen hoppade jag på Katten till New Farm för att möta upp med Stewie. Vi gick till the Powerhouse (ett gammalt kraftverk som har renoverats till något slags kulturhus. Jättehäftigt!) för att spana in World Press Photo-utställningen. De bästa pressbilderna från 2007 visades och det var verkligen kul att se! Det var en härlig blandning av allt från sport- till krigsfoton. Riktigt fascinerade vill jag lova!När jag kom hem framåt 14tiden hade även familjen kommit hem. Föräldrarna hade bråkat (igen!) så stämningen var aningen tryckt...Lite jobbigt sådär.

Tisdag: Efter morning duties och en powerwalk vandrade jag upp till Oxford Street. Tänkte beställda en klipptid på the Hub, men när jag fick reda på att de skulle ha freakin 80 bucks för att toppa lite sa jag "No way Jose" och gick därifrån. Nån måtta får det vara! Jag tröstade mig med en kaffe istället.Efter diverse jobb på kvällen blev jag upphämtad av Chris. Vi åkte till the Cinema Cafe, åt kaka (orange almond cake, sjukt god!), drack te och konverserade. Trevligt!

Onsdag: Tog en tur till stan för att fixa lite ärenden. Svängde förbi på Universal men dessvärre hade de inte hunnit gå igenom några ansökningar än. Fixade klipptid lagom till 14 tiden så jag satte mig på Borders för att döda lite tid! Klippningen blev ju eehh, intressant...Kan inte säga att jag så inihelvetes nöjd direkt, men det e ju bara hår, och som tur är så växer mitt som ogräs!Barnvakt på kvällen - allt var lugnt!

Torsdag: chillade heeeela dagen (förutom jobb dvs)! Drack kaffe, kollade Dr. Phil och Oprah! Lille Hamish har smittat både mig och Anthea med en dunderförkylning - vi snorar ikapp kan man nog säga! Bytte i alla fall location framåt kvällen - istället för att snörvla hemma på Portside Place så snörvlade jag hemma hos Stewie. Vi kollade film, åt pumpkin pizza (!) och diskuterade tapas med Stewies mamma.

Idag har jag bara hängt med Hamish hela dagen. Väldigt non-happening dag vill jag lova. Kvällen går i samma spår, är barnvakt nämligen. Ganska okej dock, med tanke på att jag mest bara sitter och snorar.

Trevlig helg på er!

No comments: