Saturday, June 28

tis-fre

Heyheyhey!

Jag har inte gjort något som är värt att hänga i granen på senaste tiden...bara tjänat cash typ. Jobb, jobb och åter jobb, men som tur är så har det ändå varit sjukt slappt. Småmonstrerna eller tvillingarna som dom också kallas är ju i Sydney och det är så otroligt lugnt och skönt här! Jättenice!

Tisdag: Jobbade på förmiddagen - passade Josh medans Anthea och Hamish var ute o fixade diverese ärenden. Promenerade ner till Oxford St. sen. Köpte en kaffe och skrev brev. Mys.
Eftermiddagen och kvällen blev väldigt lugn.

Onsdag: Efter mina morningduties tog jag en välbehövlig powerwalk. Framåt lunch tog jag med mig Josh till Oxford St. och såg till att han klippte sig. Köpte lunch på bageriet och sen satte vi oss i parken för att käka. Josh stack iväg för att hänga med kompisarna sen så jag kunde dricka mitt eftermiddagskaffe i lugn och ro!
Pratade lite med Anthea på kvällen - vi diskuterade framtidsplaner och så. De har börjat leta efter en ny au-pair nu, men de vill verkligen att jag stannar här...Det känns ju självklart lite jobbigt att lämna familjen, speciellt Anthea och lille Hamish men jag är ändå inte jättepepp på det egentligen - känns som jag e redo för nya äventyr. Men hursomhelst så sa Anthea att de förstår om jag väljer att hitta nytt jobb, så det e ju jättebra!

Torsdag: Hoppade på en tidig Katt och åkte in till stan för att hjälpa Alex! Följde med till hennes pilates session och där så tog jag hand om lille Charlotta. Tog en liten promenix runt området och så - inga problem! Pratade en massa svenska med Alex idag också - är sjukt impad av hennes svenskaskills faktiskt! Förövrigt så tyckte hon att jag borde satsa på att bli modell! Haha, hon vet ju om att jag letar nytt jobb och hon började prata om att hon skulle kolla med hennes kontakter inom modellvärlden..Hmmm...thanks but no thanks, det känns inte jätteaktuellt! Men, på tal om jobb! Sprang förbi Universal på vägen till CityCaten och lämnade in mitt CV. Rolig nog så visste de precis vem jag var och de sa att de hade expectat mig! Pepp! De skulle höra av sig på tisdag...
Eftermiddagsjobbet blev extremt lugnt - så lugnt att jag fick sluta tidigare. Stack ut på en promenix innan det var dags för kvällspasset, skulle nämligen sitta barnvakt på kvällen. Allt gick bra!

Igår så hann jag endast med en powerwalk innan det var dags att börja jobba. Tog hand om Hamish hela dagen och det gick jättebra - riktigt mysigt var det! Vi bakade en kaka, tittade på film och hängde i parken. Hamish var supersöt och sa "I lufff you haaannna" hela tiden! Han har lite svårt med orden ibland...men han var verkligen gullungen nr 1!
Även fredagskvällen blev lugn - jag orkade inte göra mig iordning nått och dessutom hade jag ingen lust att vara social! Lugnt och skönt blev det helt enkelt!

No comments: