Friday, July 11

sista veckan i Bulimba!

Detta är förmodligen sista uppdateringen från Bulimba! I helgen packar jag väskan för att flytta ifrån familjen och påbörja mitt nya liv! Peppen är på topp vill jag lova!

Behöver inte nämna så mycket om helgen - lördagen var slappaste dagen någonsin eftersom jag kände mig allmänt sjuk och hängig. Dessutom regnade det like it was going out of style! Söndagen spenderades på stan - middag på DUB med Stewie plus lite shopping. The usual typ.

Veckan började skapligt lugnt - dock är twinsen hemma igen och det betyder att det känns mer som att jag befinner mig på ett slagfält än i ett hus... Spenderade i alla fall ett antal timmar på Mary Ryans innan det var dags för eftermiddagsjobb och sådant. Slapp kväll.

Tisdagen däremot! Jag hoppade på Katten och åkte in till stan lagom till elva. Mina favvotjejer är nämligen tillbaka i stan!! De kom fram tidigt på tisdagsmorgonen så efter ett par timmars sömn var de redo för updatefikan nr 1! Gick till Gloria Jeans och laddade upp med varsin kaffe och sen gick vi igenom alla detaljer från tjejernas resa! Fick se en massa bilder och jag måste erkänna att jag är skapligt avis! Hann med en sväng på stan innan det var dags för mig att åka hem o jobba. Jättekul att tjejerna är back where they belong!
Kvällen spenderades med Chris. Vi hade tänkt att gå på bio men jäkla Simon kom hem 40 min senare än planerat så yeahh, vi missade filmen. Jaja, det blev en fika på Cinema Cafe istället. Förövrigt så berättade Chris att han hade träffat nån random typ på Oxford 152 (Bulimbas pub). De hade diskuterat hur mysigt Oxford Street är och tydligen så hade de pratat om mig - killen visste precis vem jag var eftersom jag alltid sitter vid mitt standardbord på Mary Ryans...snacka om bevis att jag spenderar liteee för mycket tid där!

Onsdagen spenderades inne i stan med Helena. Det blev en kaffe och lite shopping (i alla fall för Helena, jag var mest bara smakråd!)På kvällen blev jag bjuden på avskedspizza! Hela familjen (minus Josh som är i Sydney) gick till Earth & Sea och vi käkade världens mest spicy pizza. Det var helt sjukt, jag har aldrig varit med om något liknande! Kan inte ens säga att det var speciellt gott...Men, men!

Igår passade jag Hamish mest hela dagen och på kvällen var jag barnvakt. Inte spännande direkt...

Idag var däremot en spännande dag! Det var dags för anställningsintervju på Universal! Gick upp tidigt tidigt för att hinna göra mig iordning innan morningduties - var nämligen tvungen att åka med 9:33. Det hela började lite skakigt dock - av någon anledning hade alla asiater i brisbane fått för sig att åka med just min färja och dessutom så hade hela Bulimbas befolkning också bestämt sig för att hoppa på samma färja som mig. Det skulle bara få plats 10 till ombord och jag var låångt bak i kön. Färjegubben började räkna de som gick på och när det bara var en plats kvar så visade det sig att personen som var next in line hade en massa barn med sig...Färjegubben ropade ut "anyone traveling alone?!" och då såg jag min chans! Jag armbågade mig fram, slängde folk över staketet och hoppade över barnvagnar - jag hauled ass helt enkelt, hela vägen nerför rampen! Jag var ju tvungen att komma med denna färja, annars skulle jag komma typ 30 min för sent till intervjun...
Hursomhelst - jag kom fram i tid och intervjun gick bra! Jättetrevlig manager och allt. Hon ska ringa imorrn så får se vad som händer!
Vandrade bort till West End för att träffa Helena sen. Vi tog en fika på Three Monkeys och sen blev det en runda på stan.

Jobb och barnvakt nu på kvällen - SISTA jobbdagen ever! PEPP!!!!!

No comments: