Friday, June 6

veckan som gått...

Hejhej hallå dagboken!

Har verkligen jobbat my ass off hela veckan så jag har knappt haft tid för mycket annat...eller joo, men inte lika mycket som jag brukar ha tid med...

I måndags så ösregnade det hela jäkla dagen så jag spenderade lite kvalitetstid framför med mina vänner Dr Phil och Oprah!

Tisdagen var det bara jobb som stod på schemat. Hann med en snabb joggingrunda innan det var dags att passa lille Hamish. Tog hand om honom i princip hela dagen. När resten av gänget kom hem så strök jag skoluniformer, packade lunchlådor och lagade mat. Slutjobbat vid halv sju och då blev jag upphämtad av min surfer boy. Vi drog hem till honom, åt god mat och diskuterade 70tals-mode med hans föräldrar.

Blev hemskjutsad av Stewie lagom till klockan åtta. Fixade morning duties och sen hoppade jag på katten till stan. Fick sms av Nick och han skrev att var på väg till Brissie - suprise suprise! Mötte upp med tjejerna och deras vän Jasper, en holländsk kille och sen gick vi för att hämta Nick. Jag köpte en kaffe, de andra köpte snacks och så vandrade vi bort till botaniska trädgården. Satt där ett tag och hade det allmänt trevligt.
Jobb på eftermiddagen var relativt lugnt....
På kvällen så kom hela gänget ut till mitt hood. Vi gick till Woolworths, köpte div. ingridientser och sen fixade vi till en barbecue i parken. Värt! Åt korvar (dock påminde de mer om orm-roadkill...) och muffins och lärde oss Cockneyslang!

Jobbade nästan hela torsdagen. Tog hand om Hamish medans Anthea spelade tennis, fixade med enorma mängder tvätt, lagade mat etc etc. Hamie var allmänt busig - typ roade sig med att hälla mjölk i dammsugarslangen...ärligt talat, hur kommer man på nått sånt?
Vandrade bort till kollektivet på kvällen. Hängde där tillsammans med Stewie, Bart, skogshuggarn, skogshuggarens bror + flickvän. Framåt åttatiden klämde vi ihop oss i en bil och åkte till stan, närmare bestämt Three Monkeys. Tog med oss en flaska rött som vi delade på och så åt vi goda mackor och extremt goda cheesecakes. Helena, Maria, Jasper och Nick joinade oss också efter ett tag. Alltid lika trevligt!
Kom hem, eller rättare sagt hem till Stewie, runt 22 och då var det sovdags. Var sinnessjukt trött efter att ha passat alla galna barn!

Även igår passade jag Hamish under dagen. Han var skapligt cranky så det var inte jätteroligt, men men! På kvällen barnvaktade jag Hamie och James och det gick faktiskt helt utan problem! Dock blev jag lite irriterad på föräldrarna - de kom hem 45 min senare än planerat så jag missade citycaten och kom inte in till stan föräns vid åtta...oh well! Mötte upp med Maria och vi gick till DUB för att fira nationaldagen! Träffade på några av våra vänner där så vi delade på ett par jugs och jaa, hade a good time! Drog en sväng till Valley också - hamnade på nån pub där men orkade inte så länge...jag börjar nog bli gammal...

Det är en public holiday på måndag så då är jag ledig. Lägligt nog så passade Stewie på att fråga om jag ville hänga med honom och familjen upp till kusten. Heck yes sa jag, så jag drar dit imorrn!
Tjingeling!

No comments: