Monday, June 9

Coolum!


Det borde seriöst inte vara lagligt att ha det så bra som jag!!! Inte för att rub it in men...hähä!

Spenderade lördagen med att slappa och dricka kaffe, i alla fall tills femtiden då Maria kom hit! Vi vandrade upp till Oxford St. och köpte lite snacks (beslutsångetsten var på topp vill jag lova!) och sen gick vi och såg Sex & the City! Asvärt!

I söndags var det dags för ännu en tripp till kusten, denna gång till Coolum! Hoppade på tåget på morgonen och kom fram lagom till lunch. Stewie kom och hämtade upp mig från stationen och vi åkte raka vägen till hotellet. Bodde i världens lägenhet på sjunde våningen med finaste utsikten över havet! Vi bytte om till badkläder och jag och Dawn, Stewies mamma, tog ett dopp i bubbelpoolen medans Stewie åkte för att fixa lite grejer.
När han kom tillbaka så gick vi ner till Coolum Beach. Mötte upp med Cooper där (han kommer från Coolum och spenderar typ varje helg där) och grabbarna surfade ett par timmar medans jag låg och läste en bok på stranden.
Det blev lite ruggigt framåt eftermiddagen så när Stewie o Coop var färdigsurfade tog vi tog ytterligare ett dopp i bubbelpoolen.
När vi hade fått nog av bubblorna gick vi upp till rummet igen. Dawn och Pat (Stewies pappa) var på väg ut för att fika så vi hängde på. Hittade ett mysigt cafe precis vid stranden så där spenderade vi lite quality time med varsin kaffe.
Dawn och Pat skulle iväg på nån slags business dinner så de försvann iväg runt sjutiden. Stewie lagade till en suveränt god middag (kycklingstroganoff med spenatpasta - det märks att hans föräldrar ägde en resturang back in the days!) och lagom till att han blev klar så kom Bart (en av Stewies kompisar - har träffat honom ett par gånger i kollektivet och han är en rolig filur) och hälsade på. Vi åt mat, drack vin och hade det allmänt trevligt! Bart skulle iväg på äventyr så runt 21tiden lämnade han oss. jag och Stewie var allmänt trötta och mätta så vi pallade inte med något mer energikrävande än att slappa framför tvn.

Igår så började vi dagen med att ta en lång promenix efter stranden. När vi kom tillbaka så fixade Stewie till en mysig frukost bestående av scrambled eggs och toast medans jag satt ute på balkongen och njöt av utsikten. Ja, jag är bortskämd!
Var tvungna att checka ut vid 10 så vi packade ihop oss och lämnade hotellet. Stewie tog en surfrunda och jag och Dawn satte oss på ett cafe med varsin bok och kaffe. Framåt lunch var det dags att åka hemåt. Resten av dagen spenderades i Bradyhuset. Stewies brorsa ska ha fest med 60-70tals tema på fredag. Dawn gav mig världens gulligaste tröja som jag kan ha på mig - pepp!

Kom hem på kvällen och då insåg jag att det faktiskt var måndag, alltså Desperate Housewives dags! Perfekt avslut på helgen!

No comments: