Friday, June 13

tis-sön



För en gångs skull har det varit en ganska lugn vecka!

Var ju ledig i måndags och det gjorde så att hela veckan kändes allmänt messed up, men så kan det bli ibland!
Hursomhelst så jobbade jag som vanligt i tisdags. Gick ner till Oxford st. och tog en kaffe. Har lånat världens mest spännande bok av Stewie så jag har i princip varit helt uppslukad av den. Chris kom i alla fall och joinade mig efter ett tag och vi tog en sväng till Sushi Station. Rundade av det hela med ytterligare en kaffe. Trevligt.

Jobb på eftermiddagen och sen tog jag det bara lugnt på kvällen.

Onsdagen spenderades inne i stan. Hoppade på katten efter mina morning duties och gick till Borders ett par timmar. Mötte upp tjejerna sen och vi tog en kaffe och satt o snackade skit ett tag - alltid lika mysigt!
Efter eftermiddagsjobbet mötte jag upp tjejerna igen (nej, vi tröttnar inte på varann!) och vi gick till puben på Oxford Street. Det var dags för andra State of Origin-matchen och eftersom vi alla är så sjukt intresserade av rugby var vi ju tvungna att kolla! Egentligen var vi väl mest intresserade av den billiga ölen...Hursomhelst så hade vi det riktigt trevligt! Vi stannade iofs bara till andra halvlek - tjejerna skulle med citycaten och jag gick hem för att läsa min bok...Lite pensionärsvarning på det men jag kunde inte låta bli. Förövrigt heter boken Marching Powder och handlar om ett fängelse i sydamerika där t.o.m katten är beroende av kokain...Galet värd bok!

Torsdagen var väldigt non-happening...jobbade i princip hela dagen och var barnvakt på kvällen. Det roligaste som hände var nog när freakin Cooper ringde o väckte mig klockan 03 och sa att de hade slängt in Stewie i en taxi och sagt åt chaffisen att åka hem till mig...sliriga pojkar vill jag lova!

Började fredagen med en välbehövd powerwalk. Stewie och SkogshuggarMatt stod ute på balkongen när jag gick förbi så jag stannade till och pratade med dem lite.
Började jobba vid elva - tog hand om Hamish hela dagen. Han var jättemysig och kramig så det var en bra dag! Dock så blev han supertrött efter vår promenix till mataffären så jag var tvungen att bära honom, en dunk med mjölk plus hans scooter. Hej träningsvärk!
De andra barnen var på after school care så de kom hem ganska segt. Jag slängde ihop lite tacos som vi åt innan vi gick i samlad trupp till rugbyträningen. Jagade runt James och Hamish där innan vi äntligen gick hem och jag fick sluta jobbet.
Gjorde mig iordning för Key's 21st sen! Det var 60-70tals-tema och jag körde på nån slags Breakfast at Tiffany's deal. Mötte upp tjejerna (gulliga hippies!) och så gick vi till the Yacht Club där festen hölls. Asvärt eftersom lokalen ligger 1 minut härifrån.
Stämningen var på topp och alla var utklädda. Lite fusk dock eftersom mina små kollektivspojkar jämt ser ut att komma direkt från 70talet...Det var en jättekul kväll med en massa roligt folk, gratis mat och dricka!

Jag skulle upp och jobba i lördags så jag gick upp tidigt. Fixade mina duties och sen slappade jag ett par timmar. Framåt 14tiden fräschade jag upp mig lite och åkte in till stan. Hann med en runda på Borders innan jag hoppade på tåget till Cooparoo. Hängde hos tjejerna, åt lite chocolate cake och slappade innan det var dags att åka till en midsommarfest! Marie som precis har kommit hem från New Zealand hade bjudit in oss till hennes kompisar. De hade dukat upp köttbullar, sill, potatis, ägg och en massa andra läckerheter - asvärt! Vi hade en trevlig kväll och duktiga som vi är höll vi oss extremt nyktra! Kom hem runt 12tiden efter en riktigt flummig tågresa...

Söndagen blev härligt lugn! Hängde inne i stan i princip hela dagen. Först spenderade jag en massa timmar på Borders (vart annars?) och sen gick jag och mötte Helena och Minna, en jättegullig tjej från Lund! Helena träffade henne i Melbourne förra året och nu är hon i Brisbane ett tag. Vi satte oss i en park en sväng och sen strosade vi runt ett tag innan det var dags att åka hem.
Nu är det snart dags för middag och sen ska jag kolla Greys Anatomy...slappt värre!

No comments: