Wednesday, June 18

Here's a news flash for you, Walter Kronkite!


Jag blir kvar här i Australien! Kommer till det snart dock...

I måndags så gick jag upp lite extra tidigt för att göra mig iordning innan mina morning duties - skulle nämligen med en tidigt CityCat. Mötte upp med Helena vid tiotiden och vi gick för att träffa lilla Charlotta och hennes mamma Alex. Helena har jobbat som barnvakt åt Charlotta och nu när hon ska åka iväg så undrade Alex om jag ville ta över! Det är bara ett par timmar i veckan och på tider som jag inte jobbar i Bulimba så det funkar perfekt! Alex och hennes man Staffan (ja, från Sverige!) bor i vääärldens lyxlägenhet mitt inne i stan. Bodde jag där så skulle jag aldrig lämna lägenheten alltså. Usch!
I alla fall så var Alex riktigt gullig, typisk australiensisk och kallar alla för "darl", Charlotta var olagligt söt och Staffan verkar jättetrevlig, så jaa, det känns bra!
Jag och Helena tog en sväng till Coffee Club på Brisbane Square sen. Tog varsin kaffe och pratade om livet och framtiden. Helena som är den mest organiserade människa jag har träffat skrev ner listor och gjorde diagram och helt plötsligt blev allt solklart!
Framåt lunch så fick vi världens KFC cravings så vi gick o lyxade till det med varsin Twister! Nu har jag provat alla smaker - asvärt! Orginalet är nog godast, bara så ni vet!
Maria kom och mötte upp oss och vi pratade ännu mer om framtidsplaner....
Även kvällen (efter eftermiddagsjobb som f.ö gick bra!) spenderades med Maria och Helena och helt plötsligt hade vi bestämt att, banne mig, vi stannar i Australien! Dock inkluderar dessvärre inte detta "vi" Helena och det är ju verkligen jättesynd! Hennes visum går nämligen ut snart så hon måste hem.
Vi har alltså diskuterat det här sjuuukt mycket och nu har vi ju kommit fram till vilken once in a lifetime-chans det här är. Varken Maria eller jag känner nån motivation att börja plugga (även fast jag inser att jag måste börja ta tag i mitt liv snart!) och vi trivs så himla bra här. Jag ska boka om biljetten nu i veckan och jag borde komma hem någongång mellan 15-20 december. Det går ju inte att missa jul i Berge liksom!

I tisdags så tog jag det bara lugnt. Drack kaffe, kollade Dr Phil och Oprah - det vanliga liksom. Var barnvakt på kvällen och jaa, det var en ganska non-happening dag.

Efter onsdagens morning duties så hoppade jag på den lilla färjan. Jag åkte rakt över floden till ett område som heter Tenerife. Där ifrån kan man, om man är spänstig, gå hela vägen in till stan. Jag valde dock att powerwalka efter floden till New Farm Park. Det är en jättemysig boardwalk som kantas av det mest extrema husen - det blygas inte med arkitekturen vill jag lova! Ska försöka fixa bilder någon dag!
Som tur var hann jag hem innan det började ösregna. Det fick bli kaffe och Dr. Phil även denna dag!
Efter eftermiddagsjobbet kom Stewie och hämtade upp mig. Vi åkte hem till honom där han slängde ihop en delikat pastarätt medans jag och mamman hängde i vardagsrummet. Ja, jag är bortskämd! Kollade på någon film om apartheid som både var bra och lite hemsk. That pretty much sums it up!

Idag har jag jobbat i princip hela dagen, men jag hann i alla fall med en powerwalk! Killarna har school holidays nu så det kommer bli lite hetsigt framöver. Som tur är så åker tvillingarna till Sydney på söndag - yay!

Nu ska jag gå o ringa tjejerna som har dragit iväg på deras backpacker tour! Helena som fyller 20 idag firar det med en snorkeltur i barriärrevet. Sämre sätt kan man ju fira på liksom!

2 comments:

bussen said...

lol KFC suger ju! Jag trodde du hade bättre smak!
MVH bussen

Ps. Du behöver inte alls ta tag i ditt liv vem bryr sig om man är färdigutbildad när man är 26 istället för 25?

Hanna said...

Tyst med dig Nisse, KFC ager allt och alla, inklusive dig!

Du har helt ratt forovrigt, 25 eller 26 - same shit!