Monday, June 23

fre-mån


Tja fan!
Det blev en riktigt lugn och skön helg!

Efter fredagens jobb och sånt åkte jag till West End för att träffa Minna, den där svenska tjejen från Lund! Vi satte oss på Three Monkeys med varsitt bakverk (caramel & pecan pie för mig o Minna körde på en chocolate mudcake). Minna berättade om alla galna äventyr hon har varit med om under månaderna i Australien. Och nu snackar vi alltså äventyr i stil med köra över kor, vandra tre timmar i outbacken, bilar, utan bromsar, bushfires och borttappade kor…Verkligen spännande! Tiden rann iväg och helt plötslig var det dags för mig att röra på påkarna eftersom jag skulle hinna med sista Katten hem.

Hade planerat att ta en riktigt slapp lördag eftersom det var länge sen jag gjorde just det. Senaste veckorna har jag ju antingen behövt jobba på lördagsmorgnarna eller befunnit mig på olika orter längs med kusten, så ja, en lugn lördag var länge sen! Men, planen ändrades ganska snabbt – Simon frågade om jag kunde följa med till rugbyn och eftersom jag redan var vaken och att lite extra cash inte helt fel så sa jag ja.
Spenderade alltså förmiddagen med att passa Sam, James och Hamish. Det gick faktiskt bra – de var inte alls så jävliga som de kan vara, haha!
Framåt lunch var alla klara så då gick jag hem och fräschade upp mig lite. Hoppade på Katten till stan för att fixa lite ärenden. Jag hade tänkt gå till Malaysia Airlines-kontoret för att kolla upp om jag kan boka om min biljett. Enligt Google så skulle det ligga på Queen street, men efter ha vandrat upp och ner tusen gånger så insåg jag att det inte alls stämde!
Gick och frågade på Tourist Information och där sa de att det låg på Albert St. Alright, sa jag och började vandra igen. Hittade definitivt inget kontor där heller…Lite jobbigt sådär. Fick ju motion om inte annat. Jag gav upp efter ett tag och gick och shoppade lite för att dränka mina sorger. Det var världens rea på CottonOn så jag köpte på mig lite smått och gott!
Mötte upp med Stewie runt 16tiden. Gick till DUB för att käka lite men det var stängt – skandal! Slutade med en sväng till en food court istället. Tog Katten hem sen framåt kvällen. Stewie skulle iväg till syrrans födelsedagsmiddag och jag cravade en lugn kväll. Kom hem lagom till att middagen var klar – värt! Resten av kvällen spenderades framför tv:n. Det var nice!

Eftersom jag kände mig så härligt utvilad så började jag söndagsmorgonen med en härlig powerwalk! Resten av gänget skjutsade iväg tvillingarna till flygplatsen – de ska till mormor och morfar i Sydney. Fatta vad lugnt det kommer vara här!
Framåt lunch så åkte jag in till stan igen. Tänkte göra ett nytt försök att hitta Malaysia Airlines. Tror jag hittade byggnaden men det fanns ingen skylt utanför och dessutom så behövde man en speciell nyckel för att komma in…vaddå hemligt ställe?!
Satte mig på Borders ett par timmar istället – sweeet!
Stewie slutade jobbet vid halv fem så då mötte jag upp honom. Tänkte kolla om vi hade turen på vår sida denna dag, och det hade vi – DUB öppnade nämligen kl fem! Åt världens mest kalori-rika meal och det var helt underbart!
Säsongsfinal av Grey’s Anatomy på kvällen och det kunde jag ju absolut inte missa! Dessutom ringde min kära familj – alltid lika nice!!

Igår så gick jag upp med tuppen och gjorde mig iordning innan mina morningduties. Hann med en tidigt Katt och åkte in till stan – det var nämligen dags för första dagen på mitt nya jobb! Ska ju ta över Helenas barnvaktsjobb så det känns jättekul + asvärt med extra cash! Alex, mamman, och lilla Charlotta är hur gulliga som helst så det ska nog bli bra.
Idag så följde jag med dem till kiropraktorn, hjälpte till att handla mat och sen satt jag med Charlotta medans Alex gick på skönhetssalong! Det är ju inte direkt ett ansträngande jobb!
Häromdan så gick jag förbi Universal, en liten boutique inne i stan, och såg att de sökte folk så jag tänkte slänga in en ansökan där till veckan. Alex och jag pratade lite om framtiden och hon undrade vad jag ville ha för jobb sen om jag slutar hos min Bulimbafamilj. Jag sa att det inte skulle vara helt fel att jobba i någon klädaffär eller liknande. Galet nog så säger Alex ”Hmm, well actually, one of my old mates ownes these stores in the Valley and the city, they’re called Universal...” Ehhh sammanträffande! Så hon ringde upp honom och berättade om mig – ska förmodligen dit en sväng på torsdag och prata med dem. Pepp!

När jag var klar åkte jag raka vägen hem för att börja jobbet här hemma. Riktigt slapp dag med tanke på att Hamish var på day care, tvillingarna i Sydney och Josh var mest hos kompisar. Anthea ville bara att någon skulle vara hemma om Josh skulle komma hem. Så jag kokade lite kaffe och satte mig och läste. Värt att få betalt för det liksom!
På kvällen gick jag ner till Oxford St. för att gå på bio. Både Stewie och jag blev extremt sugna på glass så det fick bli en tur till Baskin Robbins först! Hursomhelst så såg vi The Hulk och den var både brutal och cool och faktiskt riktigt bra!

För er som tycker att jag skriver för mycket om fest och för lite om vardagen så kan jag berätta följande:
I fredags så var både jag, Anthea och Hamish hemma. Jag hade ett par timmar ledigt så jag satt vid datorn och skrev lite mail. Plötsligt så hörde jag hur Anthea ropade ”Ohhhh Hamish, nooooo!!!” så jag gick ner för att se om jag kunde hjälpa till. Det visade sig att lille Hamish hade klättrat upp i en av alkoverna (typ ”hål” i väggen där man kan ställa nått litet konstverk eller en vas) som finns i hallen. Där hade han dragit ner byxorna och, well, helt enkelt lagt världens bajskorv – den skulle banne mig göra en ko grön av avund!
Mm, det är alltså på grund av såna här incidenter som jag hellre skriver om fest!

No comments: