Sunday, May 18

update galore!

Dagarna rullar på som vanligt här borta!

I torsdags jobbade jag nästan hela dagen. Passade Hamish och en annan lillkille medans Anthea och hennes kompis spelade tennis. Fick bära runt på Hamie hela tiden eftersom han trodde att hunden där skulle äta upp honom. Dagens bicepsträning right there!
När de var färdigspelade åkte vi direkt och hämtade övriga kidsen. Det blev en ganska hetsig eftermiddag - en av tvillingarna har kommit in i någon slags trotsålder så han är allmänt bråkig. Oh well.
På kvällen kom Chris och hämtade upp mig och vi åkte och fikade lite på Get Hooked. Trevlig kväll!


Fredagen bestod bara av jobb, jobb och jobb! Lite surt att spendera hela fredagskvällen med att jobba (spec när folk smsar o frågar om jag ville hänka på fest!) men hey, vad gör man liksom!?

Lördagen spenderades först inne i stan - strosade runt och kollade läget lite, fixade div. ärenden och så tog jag självklart en sväng till Borders.
Slappade lite hemma sen innan middagen. Det kom väärldens regnskur vilket gjorde mig en smula arg eftersom vi skulle ut sen...Som tur var klarnade det upp lagom till klockan 18 då jag pallrade mig bort till kollektivet. Knäckte några öl, diskuterade Dubai (den smarta nivån var på topp: "half of the world's cranes are in Dubai at the moment" "no, half of them are in Shanghai" "yeah, that's the other half!"), träffade lite nytt random folk och hade allmänt trevligt. Efter nån timme eller så kom Marie och Maria och joinade oss. Kvällen blev supernice och vi ångrade verkligen att vi åkte in till stan sen!
Marie var tvungen att ta sista tåget hem, men jag och Maria stannade kvar i stan för att se vad som hände. För en gångs skull var DUB inte så jättehappening, och pga av det och div. andra anledningar hoppade vi på varsin buss hem.
När jag svängde in på min gata ringde Stewie och undrade vart sjuttsingen jag höll hus. De hade precis kommit hem och sa åt mig att komma och joina dem! Så, istället för att svänga höger svängde jag vänster och gick tillbaka till kollektivet.
Satt uppe till småtimmarna och chillade innan allihopa crashade utspridda lite varstans.

Söndagen blev härligt slapp. Väcktes tidigt av att nån jäkel började dammsuga...jag gick upp till Cooper o Stewie och gick o la mig igen. Sen framåt lunch (ja jag vet, sjuuuukt galen sovmorgon med tanke på att jag brukar sova till max kl nio!) vaknade vi - grabbsen gick ut för att ta ett dopp i poolen och jag vandrade hemåt.
Lagade till en snabb lunch, fräschade upp mig och sen hoppade jag på Katten till stan. Mötte upp med tjejerna - Helena hade äntligen lyckats pallra sig hem från västkusten så det var dags för en rejäl update!
Tog en kaffe och muffins, skvallrade om det ena och det andra och sen hängde de med mig till Bulimba. Det slutade med att vi gick till bort till kollektivet för att kolla 60 minutes och sunka gärnet.

Hinner bara bjussa på hälften som har hänt senaste tiden, resten tar vi sen någongång! Dags att kolla TV nu (jag e barnvakt ikväll så jag har all rätt i världen att dega framför både tv och dator!)

toooodles!



No comments: