Wednesday, May 14

måndag - onsdag


Back to work i måndags! Kändes verkligen som jag inte hade jobbat på hundra år! Efter mina morning duties tog jag en snabbdusch och gick ner till Oxford Street för att fixa lite grejer. Blev upphämtad av Johan (från cocktailpartyt) och han skjutsade mig till stan. Hann med en sväng på Borders innan det var dags att gå och möta Helena. Vi fixade lite med bilderna från Noosa och sen gick vi skiljda vägar. Den jäkeln drog till Perth på kvällen - lyxlirarn!
Dags för mer jobb sen på eftermiddagen. Tog hand om tvillingarna, Hamish och slängde ihop en middag bestående av korv och potatismos medans Anthea följde med Josh på simning.
Kvällen blev lugn - spanade Desperate Housewives!

Igår så fick jag äntligen tag på ett USBminne vilket betydde att jag äntligen kunde föra över alla mina bilder! Yay! Spenderade förmiddagen med det och sen kollade jag Dr Phil, Oprah och drack kaffe. Härligt slapp dag!
Jobbade 1430-1830 och det var hetsigt värre vill jag lova! Killarna var övertrötta och allmänt cranky så yeah, det var mycket o stå i! Som tur var kom Stewie och räddade mig direkt efter jobbet! Vi åkte hem till honom - han lagade till en middag medans jag chillade framför tvn. Ja, det var lyxigt! Diskuterade filmer med hans mamma och myste lite med deras sjukt söta hund. Vid 20:15tiden hoppade vi in i bilen och åkte iväg på bio. Såg Street Kings, en riktigt jäkla actionrulle. Bättre än vad jag trodde, men den var sjukt brutal!

Hursomhelst var det en trevlig kväll - skönt att komma från the madness hemma i huset!

Idag åkte jag in till stan på lite ärenden. Gick en sväng på Borders (vart annars?) och sen vandrade jag iväg till central station för att träffa Maria. Vi satt på Starbucks (vart annars?) ett par timmar där vi pratade om allt och ingenting och hade det allmänt trevligt. Framåt 14tiden var det dags för mig att dra mig hemåt för att jobba.
Passade Josh medans Anthea tog med övriga gänget till en kompis. Fixade middag (lamb chops!) och såg till att allt var under kontroll.
Nu är det kväll här i Brisbane och jag är hemma och är barnvakt, eller jaa, ser till så att kidsen inte vaknar. Skapligt mycket jobb den här veckan, men cashen rullar in!

Toodles!

No comments: