Monday, May 26

tis-sön

Har haft mycket o göra på senaste så det har varit lite svårt att hinna med uppdateringen av this bad boy! Hursomhelst så har det varit en riktigt bra vecka!

Efter jobbet i tisdag förmiddag så kom Helena hit! Vi lunchade på Grill´d – bästa hamburgerstället i stan och tog en kaffe på Mary Ryans. Sen satte vi oss nere vid floden och njöt av det härliga vädret och våra härliga liv!
Jobbade ett par timmar på eftermiddagen och allt gick bra. När jag var klar hoppade jag på katten in till stan och mötte upp tjejerna på DUB. Det var Ladies Night – classy värre! Vi hängde där ett tag, knäckte ett par öl och hade det allmänt nice. Efter ett tag kom det in ett lite spexigt gäng med aussie boys – de visade sig vara jättetrevliga så vi hängde med dem resten av kvällen. Värt!

I onsdags tog jag en tur in till stan för att gå på skojakt! Hittade ett par nästan med direkten, självklart på trusty Target. Dödade lite tid på Borders sen.
Jobb på kvällen – barnen var lite överaktiva men annars gick det bra.
Kvällen spenderades på the Fox med tjejerna. Vi spanade in State of Origins, rugby match Queensland vs NSW. Det var kul, även fast vi fattade noll...Dessvärre visade sig att mina nyköpta skor inte var så sköna som de var i affären och det hela slutade med att jag fick vandra barfota genom Brisbane. Inte peppat.

Jobbade hela dagen och kvällen i torsdags…lite småsegt men cashen rullar in!

Fredagen blev lugn – tog en kaffe på Mary Ryans efter mina morning duties. Passade lille Hamish på eftermiddag/kvällen medans övriga gänget var på rugbyträning.
Stewie skulle hämta upp mig efter jobbet, kl 19, men familjen var sjukt sega och jag fick jobba en timme extra. Stackars Stewie fick vänta huuur länge som helst så jag kände mig lite taskig. Det hela blev inte direkt bättre av att hans päron satt hemma och väntade på oss vid middagsbordet…Jaja, så kan det gå! Hursomhelst så kom vi hem till Stewie till slut och då bjöds det på jättegod middag och champagne! Lyxigt värre, jag är ju van vid att bara äta child proof mat liksom…När vi var mätta och belåtna gick vi ner en våning och kollade film och var allmänt slappa. Skönt med lite lugn och ro för en gångs skull!!

Stewie skulle iväg till kusten och surfa och jag skulle upp och jobba så vid halv åtta på lördagsmorgonen blev jag hemskjutsad. Tog hand om 50% av barnen ett par timmar och allt var lugnt. Strosade ner till Oxford Street sen för min dagliga dos av kaffe.
Framåt eftermiddagen fräschade jag upp mig lite och åkte in till stan för att träffa tjejerna. Vi började på DUB (konstigt?) där jag passade på att käka vääärldens godaste (och möjligtvis onyttigaste) middag – chicken wings i mängder, pommes i mängder och så lite sallad på det. Sju dollares kostade kalaset, asvärt!
Hursomhelst så blev det en slirig kväll – det bjöds på drinkar hit o dit (dock kan man ju diskutera om personerna som bjussade var nått att hänga i granen…) och vi träffade en hel del random folk. Framåt kvällen drog vi oss vidare till Orient Hotel för att crasha vår vän Scotty’s b-day kalas! Bra med drag och mycket folk så det var nice! Galet nog så var Jaryd och Matt från i tisdags också där – så typiskt Brisbane! Det bor liksom 2 millioner människor här men man träffar alltid på folk man känner. Hursomhelst så minglade vi runt där ett tag innan det blev dags att dra sig hemåt. Tjejerna åkte hem till sig och jag hängde med Stewie hem till honom.

Söndagen blev härligt slapp! Förmiddagen spenderades i Bradyhuset. Stewie och jag tog med hunden och åkte för att köpa lite bröd. Sen åt vi god toast ute på balkongen medan vi läste tidningen och njöt av den fina utsikten över Brisbanes skyline!
Kom hem framåt eftermiddagen och då tog jag med en bok till Mary Ryans. Vandrade hemåt lagom till att mamma ringde. Alltid lika kul att höra hur läget är där hemma! Känns lite surt att missa Lisas bal (!) men det är smällar jag får ta!


No comments: