Wednesday, May 28

mån-ons

Måndagen blev relativt lugn. Var tvungen att inhandla diverse grejer så jag tog en sväng till stan efter mina morning duties. Träffade tjejerna över en kaffe och vi diskuterade helgens äventyr och smorde planer inför veckan.
Eftermiddagsjobbet var skapligt lugnt. Stannade hemma på kvällen – desperate housewives går på måndagar så det kunde jag ju liksom inte missa!

I tisdags började jag dagen med en välbehövlig powerwalk! Precis när jag kom innanför dörren så ringde Helena och undrade om hon kunde komma förbi. Självklart, sa jag, och nån timme senare möttes vi i parken för en liten picnic! Satt i solen, åt mackor och frukt och hade det allmänt härligt!
Drog mig hemåt runt två och hann med att svepa en kopp kaffe innan det var dags att börja jobba. Allt gick bra, även bath time. Sam, en av twinsen är förövrigt världens mest cheeky pojk. Medan jag slängde hans kläder på tvätt passade han på att kissa på en handduk. När jag kom tillbaka höll han upp den och sa jätteallvarligt ”Hanna, don’t use this towel because someone wee-wee’d on it” Jag sa till honom att man ska inte kissa på handdukar och då svarade han ”I didn’t do it, I saw Hamish do it last night” Jag svarade att om Hamish hade kissat på den igårkväll så skulle inte handduken vara så pass blöt. Sams svar: ”But he did it this morning!” Jag sa än en gång att handduken inte skulle vara så blöt då och sen la jag även den på tvätt. När Sam sen var färdigduschad och jag gav honom en handduk så sa han ”Is this the towel that I wee’d on?” Smart kille…
Hursomhelst, efter jobbet så sprang jag till CityCaten och åkte för att träffa tjejerna. Vi gick till vårat favoritcafé, Three Monkeys i hippiestadsdelen West End. Hängde där ett tag innan vi insåg ”nämen oj, det e ju tisdag, alltså ladies night på DUB!”
Vi promenixade genom stan och framåt 21tiden gled vi in där. Ingen av oss var särskilt peppade på att spendera massa pengar och det var ju tur eftersom det serverades en jäkla massa gratisdrinkar i baren!

Träffade på två assköna typer, Nick från England och Mårten från Norge. De reste tillsammans och hade kommit till Brisbane samma dag. Vi hade supertrevligt och satt och pratade med dem innan det var dags att hoppa på Katten hem.
I och för sig hann jag precis se DUB’s manliga strippa börja sin show. Det var nog det vidrigaste jag har sett i hela mitt 21åriga liv. Jag kommer ha mardrömmar resten av livet!


Gårdagen spenderades med våra nyfunna vänner Mårten och Nick. De behövde guidning runt stan och jag och Helena (Maria jobbade) ställde självklart upp! Mötte upp utanför Palace Hostel runt elvatiden och sen vandrade vi hundra mil. Gick genom botaniska trädgården, till lagunen i south bank och därefter vidare till West End för att ta ett kaffebreak på Three Monkeys. Hoppade sen på en buss till the Valley där vi strosade genom China Town, åt friterad glass och sen vandrade vi in till Queen Street igen.
Vi avslutade det hela med en båttur - gänget följde nämligen med mig på CityCaten. Riktigt trevlig dag! Om allt går som vi vill så joinar vi dem i Byron Bay i helgen, skulle vara asvärt! Dessutom så var Nick sugen på att joina mig på backpackerturen jag har planerat – även det skulle ju vara asvärt för det e ju inte fel att ha nån att resa med liksom. Mm, vi får se vad som händer!
Jobbet gick i alla fall bra, det var ganska lugnt, förutom när en kackerlacka invaderade mitt rum och alla barn fick hjälpa mig att hitta den. Vet fortfarande inte vart den tog vägen….
Kvällen spenderades på en bänk utanför Woolworths. Dock inte själv, tjejerna kom hit för att diskutera helgens planer och vi orkade inte gå mycket längre än till mataffären. Kändes oss lite hemlösa men det var kul ändå!

No comments: