Saturday, March 22

fredag och lördag


Det blev ingen hemmakväll, det blev en barbecue istället! Efter att ha slängt ihop en väldigt improviserad picnickorg och åkt färja och bestigit berg kom jag fram till Kangaroo Point. Grillen var redan igång så som tur var slapp jag vänta på att mina frysta korvar skulle tina...


Mirelle och Katie




Vi hängde där ett tag, folk spelade didgeridoo och gitarr, andra (dvs. jag) beundrade utsikten, och jaa, det var trevligt på alla sätt o vis!


En av fransmännen skillar loss

Helena och Brisbane

Träffade lite roliga människor, bland annat den här killen som har bott i Lund i ett år.
Han sjöng snapsvisor på australiensisk skånska...asvärt!



Framåt 22-tiden skjutsade Katie in oss till stan där jag hoppade på CityCat och åkte hem. Med tanke på torsdagnattens äventyr så var jag skapligt trött så jag hoppade ner i sängen och sov som en stock!

Även lördagen blev händelserik! Framåt tvåtiden kom Helena, Maria och Mirelle, ytterligare en tjej från Linköping, hit. Jag mötte dem vid färjan och vi tog svängen förbi mataffären för att handla diverse smått o gott! Våra franska kockar Tristan och Raphael dök upp efter ett litet tag. De skillade loss i köket och lagade värsta måltiden komplett med ytterst god dessert. Vi åt tills vi var nära att dö och sedan avslutade vi det hela med ett dopp i jacuzzin. Jag quotar Tristan: "it's hard being in australia."

Efter en uppfräschning åkte vi in till stan. Fransoserna droppade av oss vid en busshållplats och vi tog bussen till Garden City. Mötte upp med grabbsen från igår (lammkött som bara den, jag kände mig redo att gå i pension!) från igår och gick för att köpa pizza. Sedan begav vi oss hem till någons hus där vi drack några öl och diskuterade livet. Fick sällskap av en possum och så lyckades jag på något sätt, även fast jag satt ner ytterst stadigt, få världens myggbett right on my ass. Supermyggor som lyckas bita igenom jeans liksom. Förövrigt har jag börjat vänja mig lite smått vid djurlivet här. Det är liksom inga konstigheter att hoppa över ödlor, undvika träd för att inte få fladdermössbajs på sig, kryssa mellan kackerlackor och ducka för decimeterstora spindlar som hänger i deras nät....

Anyways, jag och Mirelle som hade diverse färjor och tåg att passa pallrade oss hemåt framåt elvatiden. Hann precis med en CityCat så då blev jag glad! Somnade som en stock även denna kväll!

No comments: