Thursday, March 20

torsdag o fredag

Nu är det fredageftermiddag, långfredag t.o.m! Dessvärre blir det ingen traditionell påsk för mig det här året. Jag klarar mig ganska bra ändå som tur är! Just nu sitter jag och håller på att svettas ihjäl - har legat ute med senaste OK och en islatte och det är varmare än nånsin!

Gårdagens jobbande var vädligt lugnt. Pysslade mest i huset osv. Tog en riktigt jäkla powerwalk igen, även denna var svettig värre! När kidsen kom hem från skolan åkte hela familjen på en weekendtrip till Noosa. Jag fick äran att stanna hemma så jag har huset för mig själv hela påskhelgen! När de hade åkt fräschade jag upp mig lite och hoppade på CityCat till stan och Maria och Helena. Förfestade lite i deras hostelrum tillsammans med deras franska roomies Tristan och Raphael. Framåt åtta (man börjar tidigt i det här landet!) tog vi en promenad till Normanby, en bar/klubb som ligger c. 15 min bort. Där hängde vi ett par timmar - drack jugs och träffade roligt folk! Peppat värre!
Enligt tidtabellen skulle min CityCat gå 00:15 så vi drog oss ner till stationen lagom till midnatt. Efter 20 min visade sig att den inte alls gick kvart över utan kvart i så, jaa, jag fick helt enkelt sneaka in på tjejernas hostel och crasha där. Det gick ju bra det med, även fast det blev lite trångt för vissa! Tog en sväng på donken innan vi drog oss tillbaka till rummet, inget slår flottig mat framåt småtimmarna!

Kom hem runt halv elva idag och då lyxade jag till det med någon slags brunch bestående av chocolate chip pancakes! Efter det så har jag bara njutit av lite alone time och fixat med diverse bilder och mejl. Lutar åt en hemmakväll ikväll men vi får se vad som händer!

No comments: