Thursday, October 2

monster-update!



Klockan börjar närma sig sjutiden här borta på andra sidan jorden och utanför fönstret ser jag hur den vanliga flocken fladdermöss börjar närma sig Coorparoo. Att vara ute och gå om kvällarna är ett äventyr vill jag lova – det sitter halvmeterstora fladdermöss i vartenda träd!

Hursomhelst så är det dags för jätteuppdateringen Allan! Props till er som orkar läsa allt och ännu mer props till mig som har skrivit allt!

Senaste veckan har gått i samma slappa spår som vanligt. Faktum är att jag har börjat tröttna lite på löklivet jag lever. Det ska bli skönt att börja jobba igen till helgen!

Vi kom ju hem från Darwin för lite mer än en vecka sen. Tisdagen blev väldigt lugn eftersom vi reste hela natten och inte kom hem förrän åttatiden på morgonen. Vi var alltså gaaanska trötta och sega. Jag lyckades i alla fall att pallra mig ut till Patrik framåt kvällen. Kändes ju bra att vara lite social i alla fall.

I onsdags lekte jag uni student och hängde på University of Queensland, UQ, hela dagen. Patrik hade lite lektioner att gå på så jag passade på att utnyttja Internet en massa. Såg till att kolla upp diverse kurser, skriva mejl etc etc.
När Maria var färdigjobbad åkte jag in till stan för att möta upp henne. Tog en sväng till Coles o handlade lite käk och sen drog vi oss hemåt till kära Coopan!

Maria började jobba sent i torsdags så vi passade på att slappa tillsammans för en gångs skull! Det blev kaffe och Dr. Phil såklart!
När Maria åkte till jobbet tog jag tag lite i hushållssysslorna. Städade, tvättade och fixade!
Drog till Blockbuster och hyrde en rulle på kvällen. Patrik, som inte hade nått bättre för sig, kom och joinade så det var fullt i soffan!

Tillskillnad mot Maria och Patrik är jag ju lite av en morgonmänniska. Så, på fredagsmorgonen gick jag upp ett par timmar tidigare, fixade lite kaffe och satte mig ute på verandan och läste. Mysig start på dagen!
När sjusovarna började vakna till liv fixade vi till frulle och sen begav vi oss till Coles för att handla lite. Maria åkte in och jobbade på eftermiddagen och jag lagade till lite middag åt mig och Patrik.
På kvällen var det bio som gällde. Drog till South Bank och kollade in Eagle Eye. Riktigt bra!

Lördagen spenderades till största delen i West End. Det blev diverse promenader och utsiktsplatsbesök. Kom fram till att det är en riktigt snygg stad vi bor i och att det kommer bli helt sjukt skumt att åka hem till mellanmjölkslandet Sverige…
Kvällen blev en riktig tjejkväll! Vi laddade upp med morots- och gurkstavar, god hummus och tsatsiki, smoothies, ansiktsmasker och ett par filmer. Nice!

Maria jobbade i söndags och jag åkte in till South Brisbane för att träffa Patrik. Vi tog en monsterpromenad efter ån.


hälften av världens lyftkranar finns i Brisbane...

Varmt som fasen var det så det blev lite svettigt! Hann med att käka en snabb middag innan det var dags att hoppa på Katten. Maria hoppade på inne i stan och tillsammans åkte vi till New Farm. Det var stand up comedy som gälllde – vårt nya söndagsnöje!

The Powerhouse



I måndags åkte jag in till stan för att fixa diverse ärenden. Mitt kamerabatteri har slutat funka så jag är på jakt efter ett nytt. Dessvärre verkar det som om att Samsungbatterier inte säljs i den här jäkla stan. Aningens jobbigt!
Hann med en sväng på Borders innan Maria slutade jobbet. Vi drog till Peter Pan’s för att kolla upp lite resedetaljer. Pratade med en jättepepp tjej som hjälpte oss suveränt bra! Planen är att dra upp till Fraser Island ett par dagar och sen åka vidare norrut för att segla i Whitsundays! Peppen är på topp vill jag lova!
När vi var klara tog jag en promenad till West End. Mötte upp med Patrik på Coles för lite grocery shopping. Sen promenerade vi ännu mer hem till honom. Lagade lite käk, kollade lite film och åt mycket glass. Värt!

Framåt lunch på tisdagen hoppade vi på CityCaten till New Farm. Vi tog en härlig promenad genom parken, förbi Power House och sen vidare längs med boardwalken bort till Teneriffe.






Där tog vi CityFerry till mitt gamla hood Bulimba och strosade lite på Oxford Street. Det blev en fika på Get Hooked och nostalgin var på topp!
Tisdagkvällen blev lugn!

Igår spenderade jag halva dagen med att tvätta, dricka kaffe, städa samt dricka smoothie och läsa lite ute på verandan. Patrik dök upp runt 14tiden och vi chillade lite innan vi plockade fram våra laptops för att göra lite nytta – plugg för hans del och mejlande för min del!
Maria kom hem från jobbet framåt kvällen och då multitaskade vi lite genom att käka och göra oss iordning för utgång samtidigt.
Kvällen började med en smärre chock – vårt kära Brewhouse har tydligen stängt! Skandal! Istället gick vi till ett spelställe next door. Det blev lite Dance Dance Revolution, air hockey och trumspelande innan vi gick vidare till Beach House. Där bjöds det på livemusik så vi blev kvar där ett tag. Kvällen slutade på DUB som var hoochier than ever!

Nu är det middagsdags!!
Toodles!




No comments: