Monday, May 5

tors-mån

Det är väl bara att inse att jag aldrig kommer bli bättre än så här på att uppdatera....



I torsdags lunchade jag med Chris på Sushi Station. Det var jättesupergott och allmänt trevligt. Förutom att vi vågade oss på att smaka en japansk dessert så var dagen ganska non happening. Jobb, barnvakt and such på kvällen....

Fredagen blev också ganska lugn. Powerwalk, kaffe och lite parkhäng stod på schemat. Kvällen spenderades hos Stewie - drack lite vin, åt lite ost o kex och kollade på sunkiga actionrullar.

Jobbade lördagförmiddag. Allt gick bra, förutom när James fick för sig att kasta alla leksaker ner för trappan....
Framåt 13tiden åkte jag till tjejerna i Cooparoo. Vi gjorde oss snygga och begav oss till Sams årliga cocktailparty! Det var riktigt trevligt - roligt folk och goda (nåja, inte alla) cocktails! Jag, Marie och Maria bestämde oss dock för att hänga med Johan, en av grabbarna in till stan. Det blev en riktigt billig kväll med tanke på att han och hans kompis betalade precis allt. Värt...dock kände vi oss skapligt snåla. Vi spelade biljard, besökte diverse olika klubbar, åkte en massa taxi och jaa, slirade runt i the Valley. Kom väl hem, eller rättare sagt hem till tjejerna, framåt tretiden någongång. Bra kväll!

jag och Maria innan festen

Jag och Johan, lammköttet nr 1!


massa folk, Sam (glasögon i mitten) och Sharnee (längst ner t.v) var de som höll i kalaset!


Jag drog mig hemåt runt lunch i söndags. Tog svängen förbi Woolworths och köpte en tidning som jag tog med till parken. Kollektivet ligger ju på vägen till parken och när jag gick förbi där såg jag att Cooper och gänget låg ute och segade. Stannade till och pratade lite med dem och vi bestämde att jag skulle komma förbi sen framåt kvällen.

Hursomhelst satt jag och läste i solen nån timme innan jag gick hem för att käka lite. Tog en liten tupplur och sen promenixade jag bort till kollektivet. Hängde där ett par timmar - bara chill, ingen action direkt, men det var trevligt!
Pratade med mamma och Lisa på kvällen - alltid lika nice att få en lite familjeupdate! Efter vår lilla telefondejt spatserade jag hemåt och åt god mat med Anthea, Simon, mormor, morfar och farmor!

Igår var det Labour Day så jag var ledig. Hoppade på City Cat till stan och mötte upp med tjejerna runt tolv tiden. Vi tog en sväng till ett internetcafe och efter det gick till vi parken där vi satt o skvallrade om helgens äventyr! Helena som skulle jobba lämnade oss efter ett tag. Jag och Maria gick iväg för att äta och sen spenderade vi lite kvalitetstid på Borders. Lagomt härlig slapp dag!

No comments: