Sunday, March 9

lördag


Gick upp tidigt för att ta en heldag inne i Brisbane. Hoppade på CityCat, färjan, och det var riktigt mysigt att kryssa omkring på Brisbane River! Det är en himla fin stad, många grönområden, lyxiga hus och skyskrapor. Väl inne i stan så vandrade jag omkring och spanade in alla affärer. Självklart blev det en tur till Target (!!!) och min favoritaffär CottonOn. Hittade även en rikigt nice departmentstore, Myers, som påminde om Macy's. Dessutom finns det en Borders där också sa jag fick allt lite Chicagonostalgi!!

Story Bridge
Downtown Brisbane

Botaniska trädgården
På kvällen följde jag med Simon, pappan, och Josh på en rugbymatch (Queensland vs. S.Afrika). Det var coolt fast jag förstod inte så mycket av vad som hände direkt. Lustigt sport. Det var mycket folk där iaf, typ 17000, så det måste ju finnas nått i den där sporten som lockar i alla fall.

No comments: