Thursday, March 6

background info

Så här e dealen:



Jag lämnade kalla Sverige i början av januari. Första månaden jobbade jag som au pair hos en jättehärlig familj i Bridgetown, c. 30 mil söder om Perth, SW. Jag trivdes jättebra - levde riktigt outbackliv där dagarna spenderades med att jaga kor, vattna planteringar och så ta hand om barn såklart. Familjen hade tre kids, Anton, Ali och Archer, den ena sötare än den andra. Archer, två år, älskade att trippa omkring i syrrans rosa klänning och paljettskor. Han brukade även leka att syrran var hans personliga fashion stylist...väldigt gulligt, dock aningens skrämmande.

Anton
Ali
Archer

Under helgerna åkte vi oftast till familjens beach house i Busselton. Det var härligt på alla sätt och vis. Jag lärde känna några local surferboys och hängde på stranden om kvällarna.



Solnedgång över Busselton Beach

Busselton Beach

Under veckorna hemma i Bridgetown såg jag till att barnen hade det bra, hängde tvätt, fixade lunchlådor och tog hand om diverse djur.


jag på familjens baksida

hästarna Brando och Spring

Lille A.J

utsikt från huset

Blackwood House

bush fire bakom kullarna

Hursomhelst, även fast det var sjukt nice att bo ute i "the never never" och bara leva slappliv (typ sunka runt i ett par sladdriga shorts och mest njuta av den fina utsikten och stekande solen) så började jag få lappsjuka efter drygt en månad. Jag bestämde mig helt enkelt för att byta familj! Jag fick kontakt med en i Brisbane och vi kom överens om att jag skulle börja i slutet av februari. Som tur var kom jag på att jag kunde utnyttja mina kontakter i Sydney och alltså ta en semester mitt i semestern! Jag sa hej då till min nuvarande familj och hoppade på planet till andra sidan landet. Det blev 10 galna dagar fullspäckade med diverse äventyr - sightseeing, strandbesök, utgångar etc. Jag blev bästa vän med en burk kackerlacksdödarspray och levde på WeetBix och morötter. Det var nice!


Sydney

Linus och jag på kalas hos våra irländska grannar


Anton, Linus och Rasmus, mina kära roomies!

Kackerlackshuset!

Jag började alltså jobba åt nya familjen för ett par dagar sen och allt funkar jättebra! Huset ligger i Bulimba och det tar c. 20 min att åka in till själva downtown. Man kan åka antingen buss eller färja så det är ju lite spexigt sådär! Huset är jättefint, väldigt luftigt och fräscht och jag bor i ett mysigt rum med egen ingång.





Familjen är verkligen suverän - mamman och pappan är roliga och barnen e söta, dock skapligt busiga!
Allt är alltså helt under kontroll!

No comments: